Tidtrøyta

Jeg er død

21.2.06

Blanke ark

Ingenting. Jeg skriver fordi jeg vil skrive noe, men jeg har ingenting å skrive om. Ingenting. Men hva er ingenting? Går det ann å skrive om ingenting? Et ekte tomrom, fritt for alle tanker, former, objekter, syn og lyder er ganske sjeldent, hvis ikke verdifullt, i hvert fall noe jeg aldri har sett eller hørt om. Men er det noe så storslagent igjen, så kan det da ikke være ingenting. Så hva er ingenting?

Ingenting
I ~ting n
ubøy (av II *ingenting) resultatet ble et rent i-
II ~ting pron, ikke noe (som helst) det gjør i- / ikke for i- / late som i- / det greier du som i- uten vanskelighet / for en slikk og i- svært billig

Veldig kloke er ordbokordene kanskje ikke, men en definisjon er da i det minste en slags forklaring, selv om den ikke er god. Og det er bedre enn ingenting. Alt er bedre enn ingenting. Eller er det? Hvordan kan vi dømme ingenting når vi vet ingenting om hva ingenting er, hvordan kan vi mene noe om det vi ikke vet noe om? Jeg tror ingenting er noe bra jeg. Men hvis det er bra så er det noe, altså ikke lenger ingenting. Skjønner du ingenting? Nei det er ikke mye å få ut av denne posten, ingenting vil noen si. Jeg håper de har rett.