Tidtrøyta

Jeg er død

15.3.06

Løvenes konge


Ja jeg snakker om den ubestridte klassikeren, filmen som har fått både voksne og barn til å gripe tak i puten, klemme den som en bamse, og la tårene bykse løs som en hund uten bånd. Tiden er kort før den brønndype sorgen går over i falsk og like gledelig allsang, og det vi tror er latinamerikansk dans. Hakunaa matataaa! Du glemmer sorger, som du møter på joord! En problemfriii! Og du kjenner resten…

Etterfølgeren heter så mye som Løvenes konge 2(bombe), og undertittelen er Simbas stolthet. Man bør vite hva man snakker om før man slipper løs kritikken men her gjør jeg et unntak; det er neppe noen tvil om at dette er en spin-off møkkafilm flere lysår unna originalen. Simba må gjerne være stolt, men dårlig filmsmak har han altså. Det jeg omsider vil kave meg frem til her er Lost. Lost er nå offisielt dårlig. Spin-off-preget som selvfølgelig ville komme før eller siden har nå kommet. Det måtte komme, men allerede nå er bare for drøyt. Hvaskjera?!

SÅ noen dagens episode? HÆ?! Lostfolk, suppa deres trenger krydder!