Tidtrøyta

Jeg er død

19.5.06

Home again

Omtrent 24 timer etter at jeg kom hjem fra utflukten føler jeg meg fortsatt som en gjest i mitt eget hjem, og det muntlige norskspråket er fortsatt ikke helt seg selv. Men det siste døgnet har det dukket opp flere sider av dette landet som vi ikke legger noe særlig merke til i hverdagen, men som jeg nå vet å sette pris på:

  • Rimi, Kiwi & co. Endelig er en grocery-store et sted hvor de faktisk selger mat, og ikke bare cola, cookies’n candy.
  • Er det grønn mann betyr det at du kan gå over veien, og bilene stopper for rødt lys.
  • Det virker nesten for godt til å være sant at jeg kan gå rundt i byen og bli mer eller mindre ignorert av forbipasserende. Mye bedre enn å bli sett på som en skadeskutt sparegris full av utenlandsk valuta.
Foruten dette setter jeg for tiden dessuten usedvanlig stor pris på frokostblanding med fruktbiter og melk.