Tidtrøyta

Jeg er død

4.6.06

Wanted DEAD (or alive)


Kjører du sykebil er den nye dagen på jobb sikkert forskjellig fra den forrige, og den neste kan bli noe helt annet enn du hadde trodd. Det finnes slike yrker, på godt og vondt, men stillingen som hotellresepsjonist er nok dessverre noenlunde repeterende. Ja visst er det overbook en gang i blant, det hender noen ikke rekker flyet sitt, og her og der knuses det en ølflaske eller en kaffekopp. Ups and downs, men for det meste downs altså, når det kommer til underholdning på jobben. Allikevel fant en kraftig upper sted forrige dagen, når en laptop ble bøffa fra kontoret.

Videoovervåkningen viser at tyven-tyven prater med meg, venter noen minutter til jeg er opptatt med noe annet, og vips så er han inne på kontoret mitt og napper ut en bærbar PC for så å pakke den fort sammen under jakka. Joda jeg burde vel føle en slags for form for medfølelse for bedriften pga. tyveriet, men i stedet klarer jeg ikke annet enn å more meg litt med det hele, og da spesielt når jeg blir betalt for å gå igjennom videobilder, fryse blinkskudd av gjerningsmannen, fantasere om kriminelle masterminds i Agatha Christies ånd, og først og fremst glorifisere mitt eget arbeid i en inbilt forlengelse av lovens lange arm.

Det som først antatt var to gjerningsmenn har blitt til én, da han beviselig ved ett punkt byttet klær. Så igjen viser det seg at det var to personer - den ene avledet oppmerksomheten min mens kompisen gikk for byttet. Til tross for en (pensjonert) årelang erfaring som (miljø)detektiv (i blekkulfklubben) har håpet om en snarlig løsning på kriminalgåten mer eller mindre forduftet. Derfor håper jeg at noen kunne trå hjelpende til, og her følger et bilde av gjerningsmannen: (Karen i hvitt med russeraktig holdning)


Hvis jeg skulle bli buret inne fordi jeg sannsynligvis nå har brutt en norsk lov, ved å offentliggjøre et bilde fra et overvåkningskamera, vennligst sett inn penger til kausjon på kontonr. 1607.36.1376, eller benytt den nystartede kommentarmuligheten til å manne i gang en folkebevegelse. Nilz trykkerier ved Youngstorvet trykker 'Free Isak' t-skjorter til billige priser.

1 Comments:

At 22/7/06, Anonymous Anonym said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

 

Legg inn en kommentar

<< Home