Tidtrøyta

Jeg er død

28.7.06

Ære og berømmelse

I den forrige utgaven av Morgenbladet skrives det om USAs status som supermakt, eller om vi skal kalle det hypermakt/übermakt. Journalisten påpeker hvor vanlig hyper og über er blitt i denne sammenhengen ved å peke til antall Google-treff. Hypermakt får 173 000, mens überpower er up-and-coming med sine 997 treff.

En interessant måte å måle popularitet og omdømme på, og da mener jeg ikke interessant som i 'ny genser? ja den var.. interessant', jeg synes faktisk det var en veldig god idé.

Et søk på Isak gir over 2,3 millioner treff.

Jens Stoltenberg gir ynkelige 905 000, mens Heidi Nordby Lunde gir patetiske 40 400. Pia Haraldsen gir 34 900(legg merke til at Vampus er ’større’ enn vår alles kjære Pia), og Den amerikanske presidenten får 177 000 treff.

Mitt omdømme er altså større og når lengre enn:
VamPus
Pia Haraldsen
Jens Stoltenberg
George W. Bush

Tilsammen!

(Og Kristin kaller seg kjendis? Hah!)

4 Comments:

At 30/7/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Å reise er sløsing av både tid og penger, en dag vil du se det du også.

Vel, nå har jeg vært såpass jordnær at jeg ikke har regnet med alle som har skrevet navnet mitt feil, enten som Isaak eller Isaac, men hvis jeg først gjør det så snakker vi 89,6 mill bare på sistnevnte. Sorry mækk...

Kos deg i Belgia og så sees vi i Aug =)

 
At 30/7/06, Blogger Kristin Storrusten said...

774 treff. Jeg føler meg så patetisk.

 
At 31/7/06, Anonymous Anonym said...

Moro!
Røverdatter gir beskjedne 98 500 treff, mens mitt virkelige navn gir godt og vel 6,4 mill. treff.

 
At 31/7/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Jeg leder fortsatt! *glis*

Forandring fryder og alle er lei kongehuset, jeg synes det er på tide at styreformen skiftes ut med et middelaldersk hierarki basert på antall Google-treff. Det hadde blitt en liten snarevei til makten for min del i hvert fall =)

 

Legg inn en kommentar

<< Home