Tidtrøyta

Jeg er død

12.7.06

Sukk og fy

Det regnet i dag tidlig, men det var deilig når jeg våknet, når jeg lå under dynen og så at jeg hadde god tid. Tilfeldige regndråper fant veien inn mot ruten på soverommet, og den åpne balkongdøren inviterte lukten av vått gress inn mot sengen. Det var en fin morgen, men nå har kvelden kommet, og jeg føler meg tom. Det har gått noen dager siden sist, og noe i meg har ikke klart å innse at det er over. Det er ikke bare noen dagers pause. Det er over. Ferdig. Avsluttet. Italienske klyser vant pokalen, og beviste en gang for alle at nice guys finish last, og at sleipe såler sklir lengst. Det er ille, men det er verre at det er fire år til neste gang. Det er ikke noe i kveld. Ingenting.

Livet til en hvit middelklassemann i Norge kan være fælt. Faktisk.