Tidtrøyta

Jeg er død

25.8.06

Fryst ut

Saturn er kjekkasen, Saturn har sleik, tøff skinnjakke med nagler og Ray Ban over øya. Han røyker Lucky Strike, og fyrer alltid opp med Zippo-lighteren sin, lighteren som brenner selv når det snør og regner. Saturn er lederen, han går alltid først med Jupiter. Jupiter er av typen som ikke sier så veldig mye, han sitter ofte fast når han blir konfrontert i en krangel eller diskusjon, og han kan ikke så mye annet enn å rive seg løs med knyttneveslag. Og nettopp derfor står han ved Saturn, som snakker tøft, og lar Jupiter ta over hvis det blir fysiske basketak.

Jeg og Mars smiler til hverandre, og vi vet at vi tenker på det samme der vi går bak Saturn og Jupiter, hvordan Jupiter mer eller mindre fungerer som en hjernedød livvakt. Det er ikke det at vi ikke setter pris på kompisene våre, for det gjør vi, men samtidig er forskjellen mellom oss så markant at den ikke kan ignoreres. Bare se på meg og Mars for eksempel. Jeg er blå og frodig, mens Mars er tørr og litt.. tilbakeholden, det er liksom ikke så mye liv i Mars. Men han er en god nabo.

Det er vel Saturn, Jupiter, meg og Mars som er firkløveret, Uranus, Pluto, Neptun, Venus og Merkur er med de også, men vi kan si at de har en lavere rang i gjengen. Saturn liker å bekrefte sin posisjon som gjengleder ved å mobbe andre på en ”vennlig” måte, hvis det fins noe som vennlig mobbing. Uranus får høre en egentlig elendig punchline (som Saturn en gang så på TV) om og om igjen, urANUS sier han, og ler. ANUS! Hahaha! Vi ler litt vi også, selv om vi alle er enige om at spøken ikke en gang var noe særlig morsom første gang, og i hvertfall ikke nå.
- U r anus! You are anus! Hahaha!

Neptun svetter mye, det renner bekker fra armhulene hans, og når Saturn sjarmerer jentene i senk med tøffe Zippo-triks blir det ofte så ille for Neptun at han ikke tør vise seg. Han blir så nervøs i jenters nærvær stakkars, ofte så nervøs at han må hjem for å skifte ut skjorten som er soaked.

Det var når jentene strøk over de lekre stjernestøvringene til Saturn(han sier det er stjernestøv, og gjør oss enda mer misunnelige) at han knipset på oss gutta og satte kursen i retning av Pluto som ikke var med oss denne dagen, men satt på en benk like ved, dypt nede i en bok. Det var vel for å imponere jentene, på en eller annen syk måte, et eller annet fikk i hvertfall Saturn til å plassere knyttneven i ansiktet på Pluto.

Pluto blødde fra hele ansiktet, og lyden av slagene ble mykere og mykere, ansiktet ble fordervet, og snart var det umulig å kjenne han igjen. Jupiter slo de digre nevene sine der han visste nyren lå, og mishandlingen gikk et steg videre når vi sparket han der han lå med spasmer i sin egen blodpøl. Vi sparket alle sammen, vi var uhyrer alle mann, vi var monstre. Jeg skammet meg, og skammet meg enda mer over at jeg ikke turte å si stopp, eller i det minste stoppet selv.

Pluto gråt, hikstet og hostet blod da vi gikk vekk fra han. Den lille gutten ble liggende i fosterstilling, alene og forlatt. Saturn fyrte opp en Lucky og spyttet, han traff der han ville treffe.
- Kanke ha en sånn pingle i gjengen, han er faen ikke oss verdig. 2360 kilometer i diameter, hæh!? Han tok et langt drag av røyken, og tørket blodet på knyttneven av på Jupiter.
- Noen fysiske krav må vi ha i gjengen gutta, eller hva! Jeg så på mars og vi tenkte det samme, og uttrykte det motsatte når vi istemte med et jo da. Fysiske krav må man ha.


Pluto er ikke lenger en planet.

7 Comments:

At 25/8/06, Blogger M said...

Har du noensinne tenkt på å bli forfatter? Sånn på orntli'?

 
At 25/8/06, Anonymous Anonym said...

hahahaha - Kongeinnlegg...

Men en liten anekdote til Uranus: For noen år siden (før jeg ble nykterist) satt noen venner av meg og jeg å spiste sopp, fleinsopp selvsagt, det funker som f...

Men altså, back to Uranus, det var da ustyrtelig morsomt med your anus. Vi fløy jo ut i solsystemet og paaserte your anus med et rasende tempo og lo oss ihjel av synet av your anus...

;O)

 
At 25/8/06, Blogger Vilde said...

*Ah, ler høyt og lenge*
Gutter kan være så ondskapsfulle iblandt.

 
At 26/8/06, Anonymous Anonym said...

Veldig bra skrevet! :) Jeg får medfølelse for denne stakkars Pluto...

 
At 26/8/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Angelina: Jeg tror jeg bare sier takk jeg ;)

Knut: Høres ut som en hyggelig flytur, hadde Uranus fin rompe?

Vilde: Ja fysj, jenter derimot er bare pene og snille, aldri noe tull med dere.

Røvi: Takk! Og ja, stakkars Pluto. Det blir spennende å se om Mikke bretter opp ermene og setter hardt mot hardt, noe må i hvertfall gjøres.

 
At 26/8/06, Anonymous Anonym said...

Hvem skulle trodd at slikt kunne forekomme her i Melkeveien?
Det er et knallhardt univers vi lever i.

 
At 30/8/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

a friend is an enemy in disguise, som Mars pleier å si. Jeg håper ikke han mener det gjelder meg også, men det er kanskje ikke annet å forvente, for Melkeveien ER en tøff gate.

Vi får håpe det blir bedre nå som Politiet har startet denne gjeng-nulltoleransen...

 

Legg inn en kommentar

<< Home