Tidtrøyta

Jeg er død

28.8.06

Sjebnen tar banen

Pearl Jams toner danser. Lukten av Jif stråler fra den nyvaskede resepsjonsdisken, og det rolige svevet over lobbyen inviterer til misbruk av arbeidstid. Jeg åpner nettleseren, taster inn de første bokstavene av bloggadressen, og resten dukker opp av seg selv. Det er tross alt ikke første gangen jeg er inne på min egen blogg her hvor jeg blir betalt for å gjøre helt andre ting. Adressen til Tidtrøyta er fylt ut, enter-knappen er trykket ned, og vips så er jeg er inne på hjemmesiden til Massachusetts Bay Transportation Authority. Dette har skjedd tre ganger før denne måneden.

Gudene vet det neppe de heller, hvordan og ikke minst hvorfor i all verden bloggadressen min fører frem til et privat T-baneselskaps hjemmesider. Hvor er linken mellom Tidtrøyta og Massachusetts transportsystem? Er det Sporveien som vil psyke meg ned til den fullstendige kollapsen fordi jeg sniker på trikken en gang i blant? Hvor godt det internasjonale nettverker er mellom transportselskaper rundt omkring på globusen aner jeg virkelig ikke, og selv om det er langt fra umulig eller usannsynelig at 17-trikken har bakt muffins med den amerikanske T-banen velger jeg å tro på tilfeldighetene, for en gangs skyld. Jeg lar det ligge. Jeg sto opp klokken seks i dag, og konspirasjonsteoretikeren i meg er trøtt, og kaffen her er for dårlig til å lade opp det nødvendige kruttet for å knekke onde T-banenettverk. I stedet vil jeg fortelle litt om Massachusetts Bay Transportation Authority.

Massachusetts Bay Transportation Authority er i disse dager i full gang med å legge ting til rette for The Greenbush Project. Prosjektet har forbausende lite å gjøre med grønne medlemmer i Bush-familien, og det misledende navnet står i stedet for en plan som hovedsakelig går ut på å legge togskinner gjennom Braintree, Weymouth, Hingham, Cohasset, and Scituate. Massachusetts Bay Transportation Authoritys sider forteller også at The Greenbush Project har vært til vurdering i en lengre tid, og ekspertise fra selvstendige organisasjoner så vel som MBTAs egne har evaluert prosjektplaner i forhold til miljømessige påvirkninger, utgifter og ridership estimates. Pønsking og planlegging resulterte i August 2001 i the Final Environmental Impact Report, og prosjektet ble godtatt senere den samme måneden av the Secretary of Environmental Affairs.

Maskinkaffen er lunken, og tunge øyelokk gjør det vanskelig å se stien som ledet meg frem til det amerikanske transportsselskapets fremtidsplaner. Men Sjebnen har tråkket den opp, og ingenting er tilfeldig. En dag vil kunnskap om Massachusetts Bay Transportation Authority redde liv. Og når den kommer er jeg er klar. Er du?

3 Comments:

At 28/8/06, Anonymous Anonym said...

Du tar 17-trikken du også ja? :P

 
At 29/8/06, Blogger Vilde said...

Jeg har alltid visst at det å lese bloggen din en dag skulle redde livet mitt.

 
At 30/8/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Emma: Vi har jo allerede funnet ut at vi hører sammen(glassdørschmell), og da er det vel meningen at førsteblikkjærligheten skal oppstå på 17-trikken. Dette blir spennende!

Klarsynte Vilde: Og de sier bloggenes makt og påvirkningskraft er svak og liten her i landet? Pøh! Vi kan le når vi står igjen som de eneste overlevende!

 

Legg inn en kommentar

<< Home