Tidtrøyta

Jeg er død

3.9.06

The Masterplan

Tøff i finlandshette stod David foran kara sminket i ondskapsmaskara. De smilte Mona Lisa, de hadde en felles hemmelighet, og grådige håndflater ble gnidd mot hverandre.
- Nå går vi for gull!
David reiste en hanskekledd hånd i været, og startsskuddet gikk. Det var ikke kruttlapper.

Dagene og ukene som fulgte var en herlig cocktail av snøskuterjakt, pengetelling, spansk sandstrand, og hele tiden en voksen banditt-og-røver-lek hvor spenningssmaken lå lekker og krydret på tungen. Mmm! For et herlig avbrekk fra det kjedelige hverdagslivet med hekkeklipping, tippekamp og konemas! For et eventyr!

Nå står Davidgjengen med buksene på knærne, de bøyer seg fremover og er klare for rettsvesenris på blanke messingen. Hva gikk galt, snufser de, og tårene faller mot det kalde gulvet i cella. Jeg angrer! Hører dere, jeg angrer! SLIPP MEG UT! Det er selvfølgelig åh så håpløst, og jamringen hjelper ikke til annet enn at fangevokterne får morsomme ting å fortelle gutta på pubben. Gutta gråter. Men ikke David, ånei, David gråter ikke.

Han sitter god og varm i lusekoften, og han er den eneste som fortsatt smiler Mona Lisa. Davidgjengen har ikke en felles hemmelighet lenger, nei dronene har utspilt sin rolle, og det er sjefen som sitter igjen. Bøndene har falt for kongen, og det er her den virkelige hemmeligheten ligger, den virkelige planen. Sjakk er et individuelt spill, tenker han, og slipper løs en kort latter. To millioner sjokoladekuler er på vei, husleia er gratis, og kona får snart komme å gå som han vil. Forholdet er reddet! Sex bak gitter holder spenningen på topp, og tiden er for kort til at samtalen får være med, David har kjærligheten slik han vil ha den, fysisk og kynisk, kinky og uten slitne telefonsamtaler og tekstmeldinger. Svigerforeldrene er plassert på sidelinja og det er kabel-tv på cella. Det er kaaabel teevee på cella!
- Synger han igjen? Fangevokteren rister på hodet, og hever et øyebryn til kollegaen. Det er kaabel på cellllllala! lalalalaaala! Årene går fort, og der ute venter skitne millioner nedgravd der bare han vet. Noen år med sjakk, trening, Texas Hold’em og litteratur skal bli herlig. Tid er det nok av, og fremtiden er sikret.

Den perfekte forbrytelsen er utført, og geniet strekker lengre en lovens lange arm, for han bryter ingen regler lenger.

4 Comments:

At 4/9/06, Blogger Vilde said...

Du får det til å høres ut som om han ikke er noe glad i meg. Jeg og David får faktsisk masse tid til prating på cella!

 
At 5/9/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Ja men det er bare så du kan skrive boken hans, og tjene inn enda mer penger og PR.

Tar jeg feil?

 
At 6/9/06, Blogger Vilde said...

Du har jo rett, men husk at min kjærlighet til David alltid er viktigst, det at jeg tjener masse gryn og blir kjendis er bare et ekstra bonus!

 
At 7/9/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Har du Anna Nicole Smith på speed-dial? Tenkte meg det ja.

 

Legg inn en kommentar

<< Home