Tidtrøyta

Jeg er død

18.11.06

Lekne delfiner og kvinnevold

I natt drømte jeg at jeg skulle slå en bølle, men knyttneven min gikk i ekstrem slow-motion mens alt annet bevegde seg i vanlig tempo. Rett før den treige neven min nådde frem hoppet en jente foran han som jeg av uvisse grunner ville slå, og jeg traff henne i stedet. (Alt dette skjedde på en fest som ble holdt av en jente med dreads, og hun hadde innrammede bilder av meg over hele leiligheten.) Jeg slo altså en jente i natt, og selv i drømmen ble jeg med ett stemplet som wife-beater-Isak, og kvelden videre ble trist og lei. Helt oppriktig så tør jeg påstå at jeg ikke fortjener det nicknamet, for jeg er ganske hyggelig.


I dag surfet jeg rundt på slappe nettbølger i arbeidstiden, og jeg kom over noe om optiske illusjoner. Dette bilde over her skal vise et nakent par og\eller delfiner som leker. Poenget med bildet er at ”hva vi ser er avhengig av hva vi har mest kjennskap til.” Det er jo greit nok, men det gjelder altså før du bli fortalt at det er flere ting å se. I ettertid skal det være lett å se begge deler, men jeg ser virkelig ingen delfiner her. Ingen. Så hvis denne bloggposten er ditt første møte med meg, så er jeg altså en person som drømmer om å banke jenter om nettene, mens jeg ikke klarer å tenke på noe annet enn sex i våken tilstand.

Jeg hadde sagt fryktelig pris på hvis noen kunne legge igjen en kommentar som sier at jeg ikke er alene om å lide av delfinblindhet. Å drømme om kvinnemishandling har jeg innsett at jeg er alene om.

4 Comments:

At 18/11/06, Anonymous Anonym said...

Ta det med ro, tror jeg. Selv dreper jeg flere i løpet av en og samme dag - selvsagt i mitt hodet. Noen av ofrene får til og med vite om hvor mange ganger jeg har drept dem :)

Angående det med sex-en er det ikke så rart - tenk deg hvor mange ganger, i løpet av en dag, du eksponeres for virkemidler som skal lede deg inn i de baner.

Kreves mye for å ikke falle for manipuleringer.

 
At 18/11/06, Blogger Vilde said...

Hæ? Et par? Det er jo bare en masse delfiner der. ;)

 
At 19/11/06, Blogger Maren said...

Ser du virkelig ikke delfinene?!!?! Det er mange, mange små..

Fine delfinene..

 
At 19/11/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Resepsjonszombie på jobb 07 en søndagsmorgen FØR kaffen er inntatt - og jeg ser lyset!

Kanskje det er håp for meg allikevel, den delfinblinde har fått synet tilbake. Den nederste delfinen var kanskje vanskeligst...

 

Legg inn en kommentar

<< Home