Tidtrøyta

Jeg er død

15.1.07

De små tingene

Rullegardinen på soverommet var ikke trukket ned så det var solen som vekket meg, ja solen hadde omsider jobbet seg igjennom skyene, endelig var det dystre skjoldet som hadde dekket himmelen den siste tiden brutt, det var nedkjempet og jaget tilbake der det hører hjemme. Kanskje til Bergen. Vekkeklokken startet sin alarmdans omkring ti minutter senere, jeg lå fremdeles innviklet i en gigantisk dyne, og halvveis i drømmeland viklet jeg meg ut og fant frem en arm som trosset hodet og handlet for hjertet – snooze.

Frokosten var fruktbiter og musli, oppkoket H-melk ble skumvispet til passelig tykkelse og veltet ned i den ventende koppen som var halvfull av økologisk fair-trade-kaffe. Sukkerbitene var brune, og de to fant sammen veien inn i den vakre evigheten av en god cappuccino, smeltet og som forduftet under lokket av melkeskum og kanel fusjonerte ingrediensene seg i en kjærlig morgenklem. Og The Pretty Toney Album sang fra spilleren.

En fin morgen.

7 Comments:

At 16/1/07, Anonymous Anonym said...

...og jeg lurte på hvorfor du var en så overbevisende kvinne som Mary. Det hele ble nå oppklart.

 
At 16/1/07, Blogger KjederMegPåJobb said...

Neimen takk, det var jo.. HEIH! Var det en fornærmelse?

 
At 16/1/07, Blogger Vilde said...

Det var i alle fall ikke Bergen, for her er det SOL. I alle fall nesten, hvis du studerer himmelen nøye kan du se noe som jeg mener å huske er det.

 
At 16/1/07, Anonymous Anonym said...

Sol i bergen? Nesten morsom du. På min noen-å-hundre-meterlange gåtur fra skolen til bussen møtte jeg på storm, haggel OG regn. Takk for sjøstøvler og Bergansjakke!

...og ja, kanskje litt ment som en fornærmelse. Men en godt ment en.. Øh.

 
At 17/1/07, Blogger Vilde said...

I går var det da sol! Jeg var kjempglad hele dagen og ble ikke våt en eneste gang. Hm, mulig jeg var inne akkurat under stormen...

 
At 17/1/07, Blogger Mårds said...

ja, du... for en fin morgen jeg hadde idag:) mørkt og kaldt var det halv sju, men deilig å være på blindern. mange faktorer som spiller inn på min nåværende morgenfugl-følelse; innkjøpte billetter til brasil blant andre (drar 1. september og kommer hjem tre måneder senere). ja, jeg er forlovet, men heldigvis for meg har ikke historien min om det unge paret så mye med min virkelighet å gjøre. bortsett fra det at jeg fridde:)

 
At 20/1/07, Blogger KjederMegPåJobb said...

Vilde: Vi vet alle at det ikke er sol i bergen. Søtt at du forsvarer byen din men vi gjennomskuer deg alle sammen.
Ricky: Du er feit. Men du kler det! En godt-ment-fornærmelse.
Mårds: Godt å høre at andre har det kjipt, og jeg vet alltid at du stiller opp der. En ny dag, nye ting og klage over! Jeg vet du har et lignede motto. ;-)

 

Legg inn en kommentar

<< Home