Tidtrøyta

Jeg er død

24.1.07

She loves me yeah yeah yeahs

Jeg lot to pupiller oppsøke klokkeviseren og lo hånlig da jeg så hvor tidlig det var. Denne dagen skulle jeg jobbe om kvelden og jeg hadde fremdeles mange dynetimer igjen, og jeg fant søvnen der jeg hadde den sist. Slike søvnavbrudd fungerer som en hundefløyte til drømmer, de lokkes frem fra sine krypinn og bykser logrende inn i hodet ditt med ett du har sovnet igjen. Denne morgenen var ikke annerledes.

I drømmen var jeg gift med en ung og vakker japansk jente. La oss kalle henne Akaiko. Vi var lykkelige, men Akaikos kjærlighet var for stor til at jeg kunne sluke til meg alt, og hun fant en annen ved siden. Myspace var min konkurrent og Akaiko var fullstendig oppslukt av Myspace. En dag hvor Akaiko var et annet sted bestemte jeg meg for å finne ut hva dette var, jeg meldte meg inn og begynte å lete rundt i cyberspace etter svaret på hvorfor i all verden MySpace var så tiltrekkende, hva han hadde og ikke jeg. Keep your friends close but your enemies closer.

Alle har vel sine fetisjer, og jeg fant ut at myspace ikke var min. Men allikevel førte nettsiden meg til den andre siden av elven hvor gresset var grønnere. Uten at drømmeregissøren forklarte meg hvordan hadde jeg plutselig forlatt Akaiko, og endt opp på Hawaii med Karen O fra Yeah Yeah Yeahs. Vi var en perfekt match og levde godt og heftig på hennes millioner mens stakkars Akaiko ble forlatt alene med en myspace-konto og en altfor stor dobbeltseng.

--

Noen ganger er det som jeg ser drømmearkitekten som en annen del av meg selv, kanskje en uutforsket del som venter på å få slippe løs fra normlenker og den personen jeg selv tror jeg er. For eksempel: Jeg mener oppriktig at jeg gir fullstendig faen i kjendiser, men jeg drømmer stadig vekk om dem. Kanskje jeg egentlig har en brennende ønske innerst inne om å abonnere på Se & Hør? En annen side i drømmeboken som jeg aldri kunne ha skrevet som den personen jeg er i våken tilstand, er den som forteller om faktumet at jeg nesten aldri har sex i drømmene mine, og i skrivende stund klarer jeg ikke å huske at jeg har hatt en slik forbindelse med noen av kjendisene jeg har drømt om, noe jeg ville ha vært den første tanken hvis jeg en gang skulle få skrive manus til kveldens drøm. Men hva i all verden betyr det at jeg ikke har sex i drømmene mine, hva i all verden er galt med den andre meg? Og hvorfor i all verden drømmer jeg alltid om feil kjendiser, Karen O er kul, men gjengangerne er slike som Paris Hilton, hvorfor i all verden kan jeg ikke drømme om for eksempel Jessica Alba eller nittitallets Baywatchjenter? Og hvem i all verden er Akaiko?

Moralen er diffus men kan kanskje være at myspace ikke er så veldig lurt hvis du vil bli gammel med meg. Noe jeg forresten tror jeg skal gjøre klinkende klart på alle fremtidige dates, gjerne som åpningsreplikk.

Karen O fra Yeah Yeah Yeahs var også overrasket over at hun plutselig befant seg i min drømmeverden.

8 Comments:

At 24/1/07, Blogger Vilde said...

"Hvis du vil bli gammel med meg er ikke myspace så veldig lurt." Merker at jeg virkelig støtter deg i å begynne å ta ibruk det som åpningsreplikk.

 
At 24/1/07, Blogger Unknown said...

"Forresten, du har med angrepille, ikkesant?" Å følge opp med den og alt er i boks. Selvfølgelig forutsatt at det er den aller første daten vi snakker om.

 
At 25/1/07, Anonymous Anonym said...

hehehe, nydelig drøm. Mine omhandler stort sett meg selv i absurde, men absolutt mulige, situasjoner. ikke så mye kjendiser, og enda mindre hawaii. mer løvstakken og kaffikokere.

 
At 28/1/07, Blogger Mårds said...

jeg drømte at jeg var på en partnerbyttefest og endte opp i seng med en gammel feit mann. ganske ekkelt igrunn:S

 
At 28/1/07, Blogger KjederMegPåJobb said...

Hanne: Og du har fortalt meg at du klarer å kontrollere drømmene dine? Freaky freaky!

 
At 29/1/07, Anonymous Anonym said...

Hmm... på tide med nytt innlegg nå? Trenger ikke være mer komplisert enn å skrive hva du drømte i natt, jeg har sterk tro på den...

 
At 30/1/07, Blogger KjederMegPåJobb said...

Nei så hyggelig. Satser på at jeg fyller på noe i morgen etter en lang natt full av drømmevirr.

Faktisk så var ikke gårsdagens drøm så ille, jeg løp rundt i en grønn hagehekklabyrint(tenk the shining) for å finne The Raconteurs. Det var nemlig en skrubbsulten grizzlybjørn der også, og jeg måtte redde dem fra den sikre død slik at de kunne spille coverversjonen sin av Nancy Sinatras "Bang, Bang", en fordømt kul låt de spilte på Quarten ifjor sommer.

 
At 31/1/07, Anonymous Anonym said...

Hærlich, jeg må begynne å huske mine drømmer også, merker jeg

 

Legg inn en kommentar

<< Home