Tidtrøyta

Jeg er død

23.5.06

Streik

Når du lar ’I told you so’ løpe ut av stemmebåndet er den champagneboblende seiersrusen på taket av tredje etasje, solslikkende med parasoll og leskende forfriskninger. Hvis det ble for kryptisk – det er digg å ha rett.

Her er beviset på at det ikke alltid stemmer, for det apokalypsiske spådomsscenarioet jeg lot vandre løs for beskjedne tre dager siden er nå skremmende nært å bli virkelig. Faktisk – når du og jeg våkner i morgen kan krisen være over oss.

Jeg har alltid vært flink til å holde hodet kald når ting blir for hett, og jeg anbefaler dere å prøve det samme, panikk vil bare gjøre verst enda verre. Gå rolig til dagligvarebutikken for å hamstre hermetikk, og dropp planene om å nedjakte Kaizers Orchestra, gassmaske kan du bestille her. For å være på den sikre siden kan det også være lurt å coppe krisebibelen. Men først og fremst - hold roen.