Tidtrøyta

Jeg er død

20.8.06

Drømmetyding

En drøm er et maleri som males av underbevisstheten, og noen mener at drømmer kan gi oss signaler og hint vi er for trøtte til å se i våken tilstand. Her prøver jeg å åpne øynene, og se den åpenbare (?) forbindelsen mellom The Land of Dreams og The Real World. (Det høres tøffest ut på Engelsk)
Øyelokkene igjen:
I natt drømte jeg at jeg var med Paris Hilton, og vi var veldig gode venner. Jeg skulle flytte, så denne kvelden ville bli et siste farvel. TVn i bakgrunnen viste en fotballkamp hvor Rosenborg ledet 1 – 0. Paris var søt, og hun skrev en lapp til meg, men før jeg fikk se hva det stod på lappen ble det blåst straffe mot Rosenborg når de lå i angrep på den andre siden av banen. Selv til å være en drøm var dette fullstendig ulogisk, så jeg ble sint når dommeren faktisk løp helt til den andre enden av banen for å peke på straffemerket. Det andre laget fikk mål på straffen sin, og vips så var stillingen 1 – 1. Jeg ble sur, og litt av ha-det-bra-jeg-kommer-til-å-savne-deg-stemningen ble ødelagt, men vi pratet videre; blant annet om Paris’ planer om å studere statsvitenskap. (!) Et sted her våknet jeg.

Opp med øynene:
At stinnrike Paris och jag var som erteris betyr at det vennskapet jeg har med mine venner er verdt mye, og at det er verdt å investere i. At laget mitt(Rosenborg) ledet for så å miste ledelsen pga. av en uriktig dommeravgjørelse kan bety at livet er urettferdig, og at ting blir som de blir pga. ting som er større enn oss. Vent nå, kanskje drømmen prøver å få meg til å sverge til en religion? Noe som er større enn meg? (Fysj!) Lappen Miss Hilton prøvde å vise meg, men som jeg aldri fikk se betyr vel at det er mye jeg ikke vet, men som jeg er ment å vite. Kanskje jeg bør bli mer observant. At Paris sverger til statsvitenskap er unektelig en metafor for at ting ikke alltid er slik de ser ut til å være, eller kanskje det faktisk er en advarsel om at det kommer til å bli mange inkompetente statsvitere i tiden fremover. Det faktum at jeg verken hadde sex med Paris eller i det hele tatt hadde tanker om det betyr vel noe det også, kanskje tiden har kommet for 40 dager og 40 netter...

3 Comments:

At 21/8/06, Blogger Vilde said...

Det er jo bare så altfor opplagt hva dette handler om. Greit jeg er jente, men visse ting forstår da jeg og. Som at hvis du har Paris ved siden av deg i sofaen, er ingen fotballkamp, under noen omstendigheter, viktigere. Dette er underbevisthetens måte å si: kutt ut fotballen, Isak.

Hell og lykke på veien mot 40 dager.

 
At 21/8/06, Anonymous Anonym said...

Hahaha... jeg tror ikke jeg har noe mer å si gitt :P

 
At 30/8/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Vilde: Du sier noe. På lørdag er det forresten EM-kvallik! Og United spiller på søndag! *glede seg*

Korka: Ja drømmene mine er i det minste noe å le av, selv om jeg må si jeg heller ville drømt tøffe ting som at jeg kan fly, at jeg er Zorro for en dag, eller at jeg står fast i heisen med Jessica Alba i cowboyutstyr. Men det blir vel med dagdrømmingen der tenker jeg...

 

Legg inn en kommentar

<< Home