Tidtrøyta

Jeg er død

21.10.06

My Band


Etter at jeg kom ut av skapet har vel kredibiliteten min når det kommer til musikksmak fått en arm eller to amputert, men i et forsøk på å renvaske meg selv kan jeg nevne at det for tiden går i debutalbumet til Lupe Fiasco. Lupe kan fort bli den nye rapperen som det er "riktig" å like, for den unge mannen er en ekte antihelt. Han er en spinkel skater uten gulltenner, kriminelt rulleblad eller sex-appeal, han verken drikker eller røyker fyfy, og han synes visstnok groupies er ubehagelig. Han er heller ikke redd for å si ting som gjerne er noe ukorrekt i en kommersiell rapindustri der det spilles på alt han ikke har.

Med unntak av Lupe Fiasco er Abbey Road og The Dark Side of the Moon i høstvinden, og det er her jeg tenker at det hadde vært trivelig å danne et band. Nå begynner det kanskje å bli litt sent, i det minste før midtlivskrisen setter inn, men hvis jeg skulle starte et band i dag er det klart at bandnavnet hadde vært viktig, verden skal tross alt tas med storm. Brainstorming en alt for tidlig lørdagsmorgen:

Dead Hot Silly Shitheads
Ja jeg har kanskje hørt litt for mye på Red hot. Forhåpentligvis vil Chili Peppers ta dette navnet som en blodig fornærmelse og lansere en hatkampanje mot det foreløbig fiktive Bislettbandet mitt. Låten ”F**k the Dead Hot Silly Shitheads” vil gå sin seiersgang over hele verden, radiokanaler fra Peru til Porsgrunn vil spille låten hver eneste dag i flere uker, og tilslutt er den blitt ”kommers” og overspilt. Da må man selvfølgelig distansere seg fra gruppen, det er som kjent feil og ukult å like det radio spiller og mannen i gaten liker. Da blir det naturlige å kjøpe det siste Dead Hot Silly Shitheads albumet Fishin’ Flat Tires from the Sea, for å gå mot strømmen. Og plutselig har DHSS gått fra not til hot!

Downs Boys & the Backseat Bitch
Dette var også navnet på russebilen vår, hvor vi var fem gutter og en lekker tjej som alltid satt bakerst. Navnet klinger bra, det er bittelitt kontroversielt (B**ch, det kan vi jo ikke si på TV!) og som kjent, kontrovers selger. Dessuten er det praktisk når vi kommer til det stykket hvor bandet skal oppløses. The Backseat Bitch kan gå solo uten å måtte markedsføre et nytt navn, og det samme kan vi i The Downs Boys gjøre.


Isak & the Abrahams
At vokalisten, låtskriveren og groupiemagneten skal være undertegnede er det selvfølgelig ingen tvil om, og det er like greit å gjøre det klart med en gang. Dessuten vil navnet helt sikkert tiltrekke seg gladkristne og bibellesende pensjonister. At de blir lurt trill rundt er jo ikke mitt problem. ”Nei se Alfred, det var jo ikke gospel! I alle dager!” Det fine er at de eldre ikke laster ned musikken, de vet jo ikke hvordan slikt gjøres, så de kjøper. Og bordet fanger!

6 Comments:

At 21/10/06, Anonymous Anonym said...

Lupe Fiasco har vært en av favorittene mine lenge nå.. helt siden "shitten" hans ble "leaka" på nettet faktisk. I USA går de helt amok pga. gutten, noe som er bra. Han begynner vel å få status som Kanye West, noen ganger syntes jeg han minner om Kangay også. Men jeg håper virkelig Lupe er litt mer "ekte" og ikke lar stjernestatusen gå til hodet på seg! Ser ikke slik ut så langt. "Daydream" er deilig å høre på døgnet rundt. Håper Jill Scott gir ut album snart jeg!

 
At 22/10/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Kake: Ja vi får se om det ender opp med at troen hans blir en image-greie. Og er det ikke deilig med et album (nesten) fritt for overeksponerte produsenter? (Timbo\Neptunes etc.)

Ania: Fint å høre at du lever, jeg liker deg best sånn. Men hvis du ikke slutter med dette shorts-sesong pratet ditt kan det forandre seg. Hysj! Det er forresten meldt snø her hjemme.

 
At 22/10/06, Blogger Mårds said...

da jeg var fjorten skulle jeg og en venninne starte et band som skulle hete dead shot silly deppers. imagine ;P

 
At 22/10/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

haha det var jo enda bedre. genialt

 
At 23/10/06, Blogger Vilde said...

Jeg synes å huske at Jin prøvde å få med deg og Frank til å danne boyband. Hva skjedde med dette? Det hadde jo bare vært genialt.

 
At 23/10/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

Det kommer, vi venter bare på at Frank (eller Franky som han heter i gruppa) skal komme hjem fra Mexico.

Stay tuned

 

Legg inn en kommentar

<< Home