Tidtrøyta

Jeg er død

7.11.06

Statoil stjeler

«Ring min advokat!» Jeg har alltid drømt om å si det, tre ord som sier så mye mer.

Når jeg omsider får min egen advokat har jeg forlatt det dagligdagse avskummet som bryr seg om høye renter og kalde vinterdager, da har jeg flydd langt forbi toppen av karrièrestigen, da befinner jeg meg på min egen kunstige sydhavsøy med kald øl og toppløse tjenere. For det er jo bare styrtrike businessmenn som har egne advokater, ikke sant?

Kanskje jeg tar feil, kanskje jeg er locked behind bars med et skittent rulleblad, som får mamma til å vanne hodeputen i tårer om nettene. «Hvor trådde jeg feil kjære sønn, har ikke far og jeg oppdratt deg godt?»

Eller kanskje det er verken rulleblad eller toppløse tjenere inne i bildet, kanskje jeg befinner meg med en snørrete nese fremfor et tastatur, illsint og forbannet, med et håp om at jeg kan saksøke meg rik. «Ja ring min advokat!» Jeg fremlegger bevisene her, først i form av bilder, så i form av nettlenker. Jeg kommer til å gjenta dette helt nederst, men altså hvis du er advokat og leser dette vennligst send meg en mail ASAP.

Bevis 1:
Isak sloss mot kjedsomheten på jobb, og ikler seg bloggboksehanskene i den beinharde kampen. Inspirert av en artikkel på Dagbladet om hvordan oljeplattformer ødelegger for turismen helt nord i dette land leker han seg med Paint, og blogger resultatet. Hvorfor ikke gjøre oljeplattformene turistvennlige?


Bildene tar Norge med latterbølgende storm, faner bæres i været over at noe grensesprengende nytt har entret banen, og han får hele tre kommentarer i bloggen sin. Stjernestatusen er nådd.

Ukene går, høsten kommer for alvor og livet fortsetter som alltid med ups and downs. Så skjer det. På Gardemoen flyplass, fyllesjuk, forkjøla og fucked up etter en firmatur i Krakow står jeg vaklende foran en opplyst JCDecaux-boks. Stor er den, reklameplakaten fra Statoil.
Vel hjemme researcher jeg mens snørret spruter i infernalske nyseanfall. Jeg finner mer.

Plagiat? Tyveri? Frekkhet?

Har en klysete reklamestudent kommet over bloggen min, stjålet ideen og blitt the new kid on the block takket være glory, heder og ære som skulle vær min?

Jeg blogget dette 24. september.
Elisabeth har alle bildene som stinker av plagiat og idetyveri, hun blogget 28. oktober. Hun er uskyldig, noe det kriminelle reklamebyrået Mccann ikke er. Nettsidene deres vil ikke si når kampanjen startet. Statoils hjemmesider er intet bedre.

Kjære advokat --> tidtroyta A gmail DOT com. Alle andre, tips mottas med takk og generøs belønning.

4 Comments:

At 7/11/06, Blogger Elisabeth said...

Jeg fikk et kort sekund med panikk der.

 
At 8/11/06, Blogger Vilde said...

HAHAHA. Unnskyld, dette er jo helt forferdelig. Tilfeldig? Neppe.

 
At 9/11/06, Blogger Seth said...

The theiving fuckers!! But that's what advertising people do, pretty much. Find out which agency did this and call them.

 
At 9/11/06, Blogger KjederMegPåJobb said...

THANK you Seth, that's the kind of reaction I want! I will hunt them down, stay tuned.

IC: Nei det er visst flere bloggende Elisabether der ute.

Vilde: Ingenting er tilfeldig, så sa Jesusmisjonæren jeg møtte på gata her om dagen.

 

Legg inn en kommentar

<< Home