Tidtrøyta

Jeg er død

2.1.07

Skift lås

Malingen som dekker huset mitt er ny, gresset foran hvor vi griller om sommeren er grønt og skjønt og gjerdet ved den hjemmesnekrede postkassen er melkehvitt. Veien som passerer er stille og fredelig. Veien uten verken hull eller asfaltsprekker passerer hus som mine, og til tross for arkitektoniske forskjeller og ulike fargevalg er det en slags struktur over det flotte nabolaget, hvor vakre mennesker lever side om side om hverandre i et fredfullt harmoni hvor ingen nøler med å låne bort en kopp sukker til sin neste. Men allikevel så er ikke alt som en tror i bloggeby - det er byller under idyllen.

Iversen og Kristin – to flinkiskloggere som kanskje har de fineste husene i nabolaget, de er morsomme, underholdene og helt sikkert fordømt hyggelige utenom e-verden også. Eller?

Knappe seks dager etter at jeg dro til Barcelona og overlot bloggen til Mary ser jeg med tårevåte øyne at Ivers & Kristin somehow someway har knekt seg inn en bakdør i huset mitt og stjålet bluprintene av tidenes bloggescam. Ivers har tatt hårextensions og blitt frøken Bærtur, akkurat som frøkenen har mannet seg opp til å kunne blogge under Iversen. Mann blir kvinne og kvinnen blir mann. Helt i det hemmelige har de lurt alle og enhver – med mine bluprints.


Bloggetørken som oppstod i desember førte til at jeg dro til ”Barcelona”, og lot ”Mary” blogge for meg. (Her og her) Men det var aldri noe barcelonatur, og Mary er intet annet en fiktiv person med en personlighet utelukket bygget på den ultimate kvinneklisjéen og klassiske stereotyper. (Les skofanatisme, overfølsomhet og moccakaffe.) Men før spøken ble avslørt har altså Iversen og Kristin drept punchlinen, og undercoverblogging for det annet kjønn er plutselig utdatert og SO last year.

Jeg har skiftet låser i huset mitt, blogspotpassordet er endret mot fremtidige innbrudd. Og et aluminiumsballtre ligger over skapet i gangen. Neste gang er jeg forbredt, jeg har lært og en fremmed er nå min fiende til det motsatte er bevist.

7 Comments:

At 2/1/07, Anonymous Anonym said...

Uff, det var jo ikke hyggelig å høre. Håper synderne gjør bot for seg, det ville vært til pass for dem;)

 
At 2/1/07, Blogger Vilde said...

Haha, den var kjip. Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg noen anelser når det kom til Mary. Fælt egentlig, man kan ikke stole på noen lenger!

 
At 2/1/07, Blogger Kristin Storrusten said...

Ja, vi gjorde det for å være ondskapsfulle. Ivers er skikkelig durkdreven med hårspennene i låsen, det visste du kanskje ikke?

For å være ærlig, ante jeg ikke at Mary var falsk, så beklager punchline-stjelingen.

 
At 2/1/07, Anonymous Anonym said...

Er det litt drittsekk av meg å sitte med et skadefro glis nå?

 
At 3/1/07, Blogger KjederMegPåJobb said...

Anonyma: Takk takk.
Vilde: Jeg har aldri vært til å stole på så det er jo greit, men jeg synes alle andre burde være ærlige. For å opprettholde balansen.
Kristin & Iversen: Good cop\bad cop? Unnskyld\evilsmile? Dere er i hvertfall en skummel duo. Mary er helt sikkert enig med meg.

 
At 6/1/07, Anonymous Anonym said...

Er det nå man skal føle seg mindre intelligent fordi man trodde du faktisk var i Barcelona? Uff...

 
At 6/1/07, Blogger KjederMegPåJobb said...

Nei nei Rikke, Vilde var vel den eneste som i det hele tatt ante noe muffins. Og selvfølgelig K & I som brukte ulovlige metoder =)

 

Legg inn en kommentar

<< Home